Ο Mark Zuckerberg είναι ο ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής του Facebook. Στο προφίλ του στο Facebook το relationship status είναι κενό, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να αναγράφει «Παντρεμένος με τον άνθρακα».
Ο δεσμός αυτός ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε την ανέγερση κέντρου δεδομένων που θα διαχειρίζεται το Facebook, στο Όρεγκον των ΗΠΑ. Το κέντρο αυτό, που θα αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο δεδομένων στον κόσμο, θα είναι συνδεδεμένο με το τοπικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και άρα θα τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την καύση άνθρακα. Οι χρήστες του Facebook είναι ήδη περισσότεροι από μισό δισεκατομμύριο. Για να μπορέσει το Facebook να διαχειριστεί αυτόν τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που διακινείται καθημερινά, θα πρέπει να επενδύσει σε ακόμα περισσότερες μονάδες κεντρικών υπολογιστών (servers), αυξάνοντας κατακόρυφα την κατανάλωση ενέργειας. Εφόσον η ενέργεια αυτή προέρχεται από μονάδες που καίνε άνθρακα, θα εκλύονται εκατομμύρια τόνοι αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν κλιματικές αλλαγές. Ο κλάδος της τεχνολογίας και πληροφορικής (ΙΤ) είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυγμένους κλάδους σε παγκόσμιο επίπεδο, με την κατανάλωση ενέργειας να διπλασιάζεται ανά 5ετία. Μάλιστα, μέχρι το 2020 ο συνολικός τομέας ΙΤ αναμένεται να καταναλώνει έως και 1.963 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2020. Αυτό σημαίνει τριπλάσια ενέργεια από αυτήν που καταναλώνει σήμερα και μεγαλύτερη από αυτή που καταναλώνουν η Γαλλία, η Γερμανία, ο Καναδάς και η Βραζιλία μαζί!
Η Greenpeace ζητάει από το Facebook 1. Να δεσμευτεί ότι θα σταματήσει τη χρήση βρώμικης ενέργειας από άνθρακα. 2. Να αξιοποιήσει την αγοραστική του δύναμη προκειμένου να επιλέξει μόνο καθαρές, ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. 3. Να ασκήσει πολιτικές πιέσεις για μια ισχυρή κλιματική και ενεργειακή πολιτική σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι όσο μεγαλώνει η κατανάλωση ενέργειας του κλάδου πληροφορικής (IT), τουλάχιστον άλλο τόσο θα αυξάνεται και η χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. 4. Να δημοσιεύσει τις πληροφορίες αυτές στο site ώστε τα εκατομμύρια των χρηστών να γνωρίζουν ότι το Facebook είναι ένας κλιματικός ηγέτης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου